Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

LPP odnotowuje wzrost przychodów o 19,8% w trzecim kwartale 2024 roku

Grupa LPP, wiodący polski detalista modowy, odnotowała silny wzrost w trzecim kwartale fiskalnym 2024 roku, osiągając przychody 5,21 mld zł, co stanowi wzrost o 19,8% rok do roku.

LPP odnotowuje wzrost przychodów o 19,8% w trzecim kwartale 2024 roku
Zdj.: lpp.com

Sprzedaż internetowa była znaczącym motorem wzrostu, przyczyniając się do ponad 26,7% całkowitej sprzedaży, przy wzroście o 35,7% do 1,39 mld zł. Wzrost ten był napędzany przez rozbudowane aplikacje mobilne i szerszą gamę produktów online.

Sinsay to perła w koronie

Sinsay, flagowa marka spółki, znacząco zwiększyła przychody o 43,3% rok do roku do 2,69 mld zł, odpowiadając obecnie za ponad połowę całkowitych przychodów LPP.

Inne marki, takie jak Reserved i House, również odnotowały wzrosty sprzedaży, odpowiednio o 10,3% i 9,4%, podczas gdy Cropp i Mohito odnotowały niewielkie spadki.

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. przychody LPP wzrosły o 15,6% rok do roku do 14,5 mld zł, a EBITDA wzrosła o 11,9% do 2,97 mld zł. Firma planuje otworzyć około 650 nowych sklepów w 2024 roku, koncentrując się na czwartym kwartale.

LPP prognozuje wysokie marże brutto

Zdj.: lpp.com
firma LPP
Siedziba firmy LPP S.A.

Patrząc w przyszłość do 2025 roku, LPP spodziewa się przychodów na poziomie około 26 mld zł i zamierza utrzymać marżę brutto w przedziale 52-53%. Nakłady inwestycyjne prognozowane są na 3,5 mld zł, z czego 2,3 mld zł zostanie przeznaczone na ekspansję sklepów.

Firma planuje podwoić liczbę sklepów Sinsay i dodać około 100 sklepów dla innych marek, docelowo 4 400 sklepów do końca 2025 roku. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć o 35-40%. LPP koncentruje się również na Europie Południowej, planując wejście do Albanii i Kosowa w 2025 roku.

Ładowanie
Ładowanie
Handluj z XTB! Twój kapitał może być zagrożony

Logo sponsora Kup akcje!

Aby wesprzeć rozwój, LPP intensywnie inwestuje w logistykę, przeznaczając na ten cel około 1 mld zł w przyszłym roku. Do końca 2025 roku powierzchnia magazynowa ma przekroczyć 700 000 metrów kwadratowych.

W miarę jak LPP rozszerza swoją obecność w handlu detalicznym i cyfrowym, jest dobrze przygotowana do wykorzystania pojawiających się możliwości rynkowych, dążąc do wzmocnienia swojego portfolio marek w całej Europie.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.