Start typing and search results will appear here...

PLN

LPP odnotowuje wzrost przychodów o 19,8% w trzecim kwartale 2024 roku

Grupa LPP, wiodący polski detalista modowy, odnotowała silny wzrost w trzecim kwartale fiskalnym 2024 roku, osiągając przychody 5,21 mld zł, co stanowi wzrost o 19,8% rok do roku.

LPP odnotowuje wzrost przychodów o 19,8% w trzecim kwartale 2024 roku
Photo: lpp.com

Sprzedaż internetowa była znaczącym motorem wzrostu, przyczyniając się do ponad 26,7% całkowitej sprzedaży, przy wzroście o 35,7% do 1,39 mld zł. Wzrost ten był napędzany przez rozbudowane aplikacje mobilne i szerszą gamę produktów online.

Sinsay to perła w koronie

Sinsay, flagowa marka spółki, znacząco zwiększyła przychody o 43,3% rok do roku do 2,69 mld zł, odpowiadając obecnie za ponad połowę całkowitych przychodów LPP.

Inne marki, takie jak Reserved i House, również odnotowały wzrosty sprzedaży, odpowiednio o 10,3% i 9,4%, podczas gdy Cropp i Mohito odnotowały niewielkie spadki.

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. przychody LPP wzrosły o 15,6% rok do roku do 14,5 mld zł, a EBITDA wzrosła o 11,9% do 2,97 mld zł. Firma planuje otworzyć około 650 nowych sklepów w 2024 roku, koncentrując się na czwartym kwartale.

LPP prognozuje wysokie marże brutto

Photo: lpp.com
firma LPP
Siedziba firmy LPP S.A.

Patrząc w przyszłość do 2025 roku, LPP spodziewa się przychodów na poziomie około 26 mld zł i zamierza utrzymać marżę brutto w przedziale 52-53%. Nakłady inwestycyjne prognozowane są na 3,5 mld zł, z czego 2,3 mld zł zostanie przeznaczone na ekspansję sklepów.

Firma planuje podwoić liczbę sklepów Sinsay i dodać około 100 sklepów dla innych marek, docelowo 4 400 sklepów do końca 2025 roku. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć o 35-40%. LPP koncentruje się również na Europie Południowej, planując wejście do Albanii i Kosowa w 2025 roku.

Aby wesprzeć rozwój, LPP intensywnie inwestuje w logistykę, przeznaczając na ten cel około 1 mld zł w przyszłym roku. Do końca 2025 roku powierzchnia magazynowa ma przekroczyć 700 000 metrów kwadratowych.

W miarę jak LPP rozszerza swoją obecność w handlu detalicznym i cyfrowym, jest dobrze przygotowana do wykorzystania pojawiających się możliwości rynkowych, dążąc do wzmocnienia swojego portfolio marek w całej Europie.

How did you like this article?
0
0

Author

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Read more

Share this article

You might be interested in

Post discussion: 0 comments

Join the discussion

Nobody has commented yet. Log in and be the first! Post your thoughts and start the discussion.

Reviews
TOP Brokerzy giełdowi
74% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.
Twój kapitał narażony jest na ryzyko
51% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.