Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

Waymo to kosztowna porażka. Kto inny wygra wyścig!

Waymo od Google miało być przełomem w autonomicznych pojazdach, ale rzeczywistość jest inna. Koszty lidaru rujnują biznes, a Tesla śmieje się w kułak. Czy Google popełniło błąd?

Waymo to kosztowna porażka. Kto inny wygra wyścig!
Zdj.: depositphotos.com

Waymo od Alphabet (GOOGL) było kiedyś liderem rewolucji w autonomicznych pojazdach, obiecując przyszłość bez kierowców i bezwypadkową komunikację.

Jednak po latach rozwoju i miliardach dolarów inwestycji projekt okazuje się być kosztownym niewypałem na wielką skalę.

Akcje spółek autonomii jazdy kupisz na XTB!

75% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.

Lidar rujnuje ekonomię biznesu

Każdy pojazd Waymo wyposażony jest w systemy lidarowe kosztujące dziesiątki tysięcy dolarów, co czyni masową produkcję trudną do sfinansowania.

Technologia lidaru, choć precyzyjna, wymaga skomplikowanych i drogich czujników obracających się na dachu pojazdu jak futurystyczne latarnie morskie.

Koszty utrzymania i naprawy tych delikatnych systemów przekraczają wszelkie rozsądne prognozy rentowności dla transportu masowego.

Tesla wybrała mądrzejszą ścieżkę

Elon Musk od początku stawiał na kamery i sztuczną inteligencję, odrzucając kosztowne rozwiązania lidarowe jako technologiczną ślepą uliczkę.

Tesla (TSLA) wykorzystuje zwykłe kamery i potężne algorytmy uczenia maszynowego, co pozwala na masową produkcję w przystępnych cenach.

Podczas gdy Waymo walczy z kosztami kilkudziesięciu tysięcy dolarów na pojazd, Tesla oferuje autonomię w samochodach dostępnych dla zwykłych konsumentów.

Akcje Alphabet przerwały wieloletnią hossę

Ładowanie
Ładowanie
Handluj z XTB! Twój kapitał może być zagrożony

Logo sponsora Kup akcje!

Zbyt mała skala działania Waymo

Waymo po latach działa jedynie w kilku wybranych miastach amerykańskich, obsługując znikomą liczbę pasażerów w porównaniu z globalnymi potrzebami.

Ich model biznesowy przypomina luksusową usługę dla wąskiego grona klientów, zamiast masowego rozwiązania transportowego dla milionów ludzi.

Tesla tymczasem sprzedaje setki tysięcy pojazdów rocznie z funkcjami autonomicznymi, budując ogromną bazę danych o jeździe autonomicznej.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.