Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

Waymo to kosztowna porażka. Kto inny wygra wyścig!

Waymo od Google miało być przełomem w autonomicznych pojazdach, ale rzeczywistość jest inna. Koszty lidaru rujnują biznes, a Tesla śmieje się w kułak. Czy Google popełniło błąd?

Waymo to kosztowna porażka. Kto inny wygra wyścig!
Zdj.: depositphotos.com

Waymo od Alphabet (GOOGL) było kiedyś liderem rewolucji w autonomicznych pojazdach, obiecując przyszłość bez kierowców i bezwypadkową komunikację.

Jednak po latach rozwoju i miliardach dolarów inwestycji projekt okazuje się być kosztownym niewypałem na wielką skalę.

Akcje spółek autonomii jazdy kupisz na XTB!

71% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.

Lidar rujnuje ekonomię biznesu

Każdy pojazd Waymo wyposażony jest w systemy lidarowe kosztujące dziesiątki tysięcy dolarów, co czyni masową produkcję trudną do sfinansowania.

Technologia lidaru, choć precyzyjna, wymaga skomplikowanych i drogich czujników obracających się na dachu pojazdu jak futurystyczne latarnie morskie.

Koszty utrzymania i naprawy tych delikatnych systemów przekraczają wszelkie rozsądne prognozy rentowności dla transportu masowego.

Tesla wybrała mądrzejszą ścieżkę

Elon Musk od początku stawiał na kamery i sztuczną inteligencję, odrzucając kosztowne rozwiązania lidarowe jako technologiczną ślepą uliczkę.

Tesla (TSLA) wykorzystuje zwykłe kamery i potężne algorytmy uczenia maszynowego, co pozwala na masową produkcję w przystępnych cenach.

Podczas gdy Waymo walczy z kosztami kilkudziesięciu tysięcy dolarów na pojazd, Tesla oferuje autonomię w samochodach dostępnych dla zwykłych konsumentów.

Akcje Alphabet przerwały wieloletnią hossę

Ładowanie
Ładowanie
Handluj z XTB! Twój kapitał może być zagrożony

Logo sponsora Kup akcje!

Zbyt mała skala działania Waymo

Waymo po latach działa jedynie w kilku wybranych miastach amerykańskich, obsługując znikomą liczbę pasażerów w porównaniu z globalnymi potrzebami.

Ich model biznesowy przypomina luksusową usługę dla wąskiego grona klientów, zamiast masowego rozwiązania transportowego dla milionów ludzi.

Tesla tymczasem sprzedaje setki tysięcy pojazdów rocznie z funkcjami autonomicznymi, budując ogromną bazę danych o jeździe autonomicznej.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować