Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

Czy Biedronka wprowadzała konsumentów w błąd? UOKiK bada kontrowersyjne promocje

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci supermarketów Biedronka, znalazło się na celowniku postępowania wyjaśniającego ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czy Biedronka wprowadzała konsumentów w błąd? UOKiK bada kontrowersyjne promocje
Zdj.: wikipedia.org

Sprawa toczy się co do rzekomych wprowadzających w błąd promocji “Specjalna Środa” i “Walentynkowa Środa”, które odbyły się 31 stycznia i 14 lutego 2024 roku.

Zagrożenie karami

Działanie UOKiK koncentruje się na niejasnych warunkach realizacji kuponów promocyjnych podczas tych wydarzeń.

Reklamy obiecywały “100% zwrot pieniędzy za kupon”, ale warunki były skomplikowane. Konsumenci wierzyli, że bony są ważne na dowolny produkt, ale w rzeczywistości były one ograniczone do określonych kategorii.

Jeśli spółka zostanie uznana za winną naruszenia interesów konsumentów, może zostać ukarana karą w wysokości do 10% obrotu.

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podkreślił potrzebę jasnej reklamy, stwierdzając, że reklamy wprowadzające w błąd podważają zaufanie konsumentów.

Biedronka nie kryje zaskoczenia działaniami UOKiK

Zdj.: depositphotos.com
klient sklepu
Konsument musi wiedzieć, ile kosztuje kupowany towar

Jeronimo Martins Polska, głównego konkurenta Dino, wyraziło zdziwienie twierdzeniami UOKiK, zapewniając o trwającym dialogu z regulatorem.

Firma podkreśla, że jej promocje oferują realne oszczędności, a warunki były komunikowane różnymi kanałami, stwierdzając, że “wszystko było zgodne z wcześniejszymi zaleceniami Urzędu”.

Nie jest to pierwsza kontrola UOKiK dotycząca promocji Biedronki. Poprzednia sprawa dotyczyła promocji “Magia Rabatów”, która również miała nieujawnione ograniczenia dotyczące voucherów.

UOKiK zażądał uprzednio od Biedronki zmiany praktyk i wypłacenia klientom po 150 zł rekompensaty.

Dla konsumentów jest to przypomnienie, aby dokładnie sprawdzać oferty promocyjne pisane drobnym drukiem.

Dla firm podkreśla to znaczenie przestrzegania przepisów dotyczących reklamy w celu utrzymania zaufania konsumentów i uniknięcia kar.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.