Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

Rewelacyjne wyniki Netflixa! Przychody przekraczają prognozy, rośnie liczba użytkowników

Sezon wyników spółek giełdowych w USA nabiera rumieńców! Świetne cyfry pokazał Netflix, zaskakując rynek nie tylko zwiększonymi przychodami, ale także rosnącą popularnością!

Opublikowano:
Rewelacyjne wyniki Netflixa! Przychody przekraczają prognozy, rośnie liczba użytkowników
Zdj.: pixabay.com

Lider branży streamingowej, czyli znany wszystkim Netflix, zakomunikował kolejny wzrost liczby subskrybentów, dodając ponad 13 milionów nowych użytkowników w czwartym kwartale 2023 roku, co pozwoliło zakończyć rok na solidnym fundamencie. Wzrost klientów przekroczył wydatnie prognozy, a łączna liczba nowych subskrybentów w 2023 roku wyniosła około 30 milionów.

Dynamiczny wzrost liczby subskrybentów Netflixa świadczy o jego ciągłym rozwoju w obszarze streamingu!

Warto zaznaczyć, że przychody przekroczyły prognozy Wall Street, osiągając 8,83 mld USD, co stanowi wzrost o 12,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dają o sobie znać skuteczna walka z udostępnianiem haseł oraz ostatnie podwyżki cen niektórych planów subskrypcyjnych. Netflix, notowany w indeksie NASDAQ-100 prognozuje, że przychody w pierwszym kwartale wyniosą około 9,24 mld USD, zbliżając się do konsensusu oczekiwań na poziomie 9,28 mld USD. Można zatem powiedzieć, że konferencja wynikowa była bardzo udana!

Netflix prognozuje wyższe zyski, napędzając optymizm

Zdj.: pixabay.com
Tablet z aplikacją Netflix
Mocnym segmentem Netflixa są urządzenia mobilne

Zysk na akcję (EPS) nieznacznie nie spełnił oczekiwań, wynosząc 2,11 USD, poniżej konsensusu 2,20 USD. Spółka prognozuje jednak, że EPS za pierwszy kwartał wyniesie 4,49 USD, przewyższając konsensus na poziomie 4,09 USD. Wskaźniki rentowności również utrzymują się na wysokim poziomie, z marżami operacyjnymi na poziomie 16,9% za IV kwartał i 21% za cały rok 2023, przekraczając cel spółki wynoszący 20%. Akcje Netflixa zaregowały na te dane dynamicznym wzrostem!

Warto zaznaczyć, że członkostwo w trybie reklamowym wzrosło o prawie 70% kwartał do kwartału, stanowiąc 40% wszystkich rejestracji w Netflix na rynkach, na których jest oferowane. Firma ujawniła niedawno, że poziom reklam przekroczył 23 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi wzrost o 8 milionów w porównaniu z listopadową aktualizacją. Czy rośnie nam zatem nowy reklamowy gigant na miarę Amazona lub Meta? Z pewnością Netflix pokazał już dużą siłę, a jego akcjonariusze mogą być w pełni usatysfakcjonowani wynikami za IV kwartał 2023 r.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.

Opinie
TOP Brokerzy giełdowi
77% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.
Twój kapitał narażony jest na ryzyko
51% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.