Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

GM rezygnuje z robotaxi: Czy to koniec marzeń o autonomicznych pojazdach?

General Motors ogłosił znaczącą zmianę w swojej strategii dotyczącej pojazdów autonomicznych, zaprzestając rozwoju autonomicznych robotów poprzez swoją spółkę zależną Cruise.

GM rezygnuje z robotaxi: Czy to koniec marzeń o autonomicznych pojazdach?
Zdj.: pixabay.com

Zamiast tego GM skupi się na integracji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w pojazdach osobowych. Wielki zwycięzca? Przede wszystkim Elon Musk i jego Tesla, która wraz z nadejściem Trumpa świętuje na giełdzie.

Cruise nie wytrzymał konkurencji

Decyzja ta została podjęta w obliczu dużej konkurencji na rynku pojazdów autonomicznych (AV). Jako główny powód wycofania się GM podał znaczne zasoby wymagane do skalowania działalności robotaxi.

Dyrektor generalna Mary Barra podkreśliła wysokie koszty prowadzenia floty robotaxi, która odbiega od głównego celu biznesowego GM.

Firma GM zintegruje teraz Cruise z istniejącymi operacjami, koncentrując się na opracowywaniu w pełni autonomicznych systemów do użytku osobistego.

Nie tylko GM nie daje rady na polu AV!

Zdj.: depositphotos.com
Elon Musk
Tesla ma coraz mniej konkurentów

Strategiczne dostosowanie odzwierciedla szersze trendy w branży. Główni gracze, tacy jak Ford, Uber i Lyft, również ograniczyli swoje ambicje w zakresie AV. Ford, na przykład, zaprzestał działalności Argo AI, która była wspierana przez potężnego dotychczas Volkswagena.

Pomimo tych niepowodzeń, niektóre firmy nadal rozwijają się w przestrzeni AV. Alphabet’s Waymo pozostaje liderem, obsługując płatne, bezzałogowe taksówki w USA. Tesla i Amazon’s Zoox również są aktywne, a Zoox testuje pojazdy bez tradycyjnego sterowania przez kierowcę.

Ładowanie
Ładowanie
Handluj z XTB! Twój kapitał może być zagrożony

Logo sponsora Kup akcje!

Analitycy zauważają, że ekonomika pojazdów autonomicznych stanowi wyzwanie. Sukces wymaga sprawności technologicznej, jak i znacznego wsparcia finansowego.

Decyzja GM rodzi pytania o rentowność ekonomiki AV, jak zauważają analitycy Bernstein. Dla branży AV wycofanie się GM z wyścigu robotaxi stanowi przestrogę.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.