FinlioAnalizyCPK unieważnia przetarg na audyt! Co to oznacza dla przyszłości projektu?
CPK unieważnia przetarg na audyt! Co to oznacza dla przyszłości projektu?
Wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego ostatnio jest bardzo gorąco! Niedawno dotartła do nas informacja, że firma unieważniła przetarg na audyt. Dowiedz się, co to może oznaczać!
Centralny Port Komunikacyjny w Polsce to gorący temat, który może przekształcić transport i wzmocnić gospodarkę. Jednak niedawne unieważnienie przetargu na audyt mający na celu ocenę harmonogramów inwestycyjnych dla części lotniskowej i kolejowej wywołało obawy o przyszłość projektu.
Początkowo w postępowaniu przetargowym wybrano firmy HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z Warszawy, które złożyły wspólną ofertę. CPK oszacował wartość zamówienia na 355 815,04 zł, podczas gdy wybrane firmy przedstawiły ofertę w wysokości 387 450,00 zł brutto.
Unieważnienie przetargu, bez podania przyczyny, miało na celu zapewnienie najwyższej jakości audytu, który miał obejmować weryfikację i ocenę rozkładów jazdy zarówno dla części lotniskowej, jak i kolejowej CPK.
Posunięcie to nastąpiło wkrótce po ogłoszeniu, że audyt ma być gotowy do połowy 2024 r., a jego wyniki zostaną przekazane rządowi w celu podjęcia ostatecznej decyzji.
Prace nad CPK w zawieszeniu…
Przed tym niepowodzeniem CPK poczyniło znaczne postępy, przedstawiając w lipcu 2023 r. projekt koncepcyjny terminalu lotniskowego oraz dworca kolejowego i autobusowego.
Spółka wspomniała również o zaawansowanych pracach nad projektowaniem płyty lotniska i integracją systemów lotniskowych, a inwestorzy strategiczni zostali wybrani do objęcia do 49% udziałów w spółce odpowiedzialnej za budowę i zarządzanie lotniskiem.
Info
Raporty sugerują, że nowa infrastruktura CPK ma generować znaczące przychody z usług cargo lotniczego, a szacunki wskazują na potencjalny wkład do polskiego budżetu. Ponadto inwestycje CPK mają stymulować gospodarkę, potencjalnie tworząc około 290 000 nowych miejsc pracy do 2040 roku.
Projekt ma na celu integrację transportu lotniczego, kolejowego i drogowego, w tym budowę lotniska między Warszawą a Łodzią na powierzchni około 3 000 hektarów oraz rozwój linii kolejowych w całej Polsce, aby umożliwić podróż do Warszawy w ciągu 2,5 godzin.
Unieważnienie przetargu wywołało reakcje podkreślające znaczenie audytu. Eksperci wyrazili obawy co do kompetencji i doświadczenia wybranych firm, podkreślając konieczność zachowania wysokich standardów przy audycie tak dużej inwestycji.
Zwolennicy powstania CPK odnieśli sukces – ich narracja, że do audytu pozyskano niedoświadczone firmy, przeważa.
Ponieważ CPK kontynuuje prace nad projektem, znalezienie odpowiedniego audytora do oceny i weryfikacji harmonogramów inwestycji będzie miało kluczowe znaczenie dla zapewnienia sukcesu projektu i jego wkładu w polską gospodarkę i infrastrukturę transportową.
Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.
Dyskusja (0 komentarzy)
Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.