FinlioAkcjeMeta tnie metaverse o 30%. Zuckerberg w końcu uznał porażkę
Meta tnie metaverse o 30%. Zuckerberg w końcu uznał porażkę
Gigant technologiczny wreszcie przyznaje się do błędu – wizja metaverse kosztowała dziesiątki miliardów. Teraz Meta kieruje kasę tam, gdzie naprawdę zarabia. Co to oznacza?
Akcje Meta spadły po rebrandingu firmy, częściowo z powodu spowolnienia w reklamie po pandemii, ale też przez przesunięcie priorytetów w stronę metaverse.
W listopadzie 2022 Meta zwolniła 11 tysięcy pracowników, czyli 13% załogi, deklarując skupienie na zyskach zamiast samego wzrostu.
Od dna w 2022 roku notowania akcji wzrosły zaś o ponad 500%, pokazując że strategia skutkowała.
Obecne cięcia w metaverse to kolejna szansa na zobowiązanie się do rentowności i efektywności – najwyraźniej niełatwa decyzja dla Zuckerberga.
Meta zbudowała potęgę w social media i reklamie cyfrowej, ale musi zapewnić że miliardy wydawane na AI i inne start-upowe projekty mają praktyczne zastosowania.
Zbieranie się w przestrzeniach wirtualnej rzeczywistości miało sens podczas pandemii, gdy fizyczne spotkania były zakazane.
Teraz to produkt, którego większość ludzi po prostu nie potrzebuje ani nie chce.
Zmierzając się z rzeczywistością w metaverse, firma robi wielki krok w dobrym kierunku, a to wygrana dla akcjonariuszy.
Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.