Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

Coca-Cola nadal liderem, ale drugie miejsce to wielka niespodzianka!

Dr Pepper, marka napojów założona w 1885 r., osiągnęła wielki kamień milowy, zajmując drugą pozycję na amerykańskim rynku napojów gazowanych, wyprzedzając swojego rywala - Pepsi.

Coca-Cola nadal liderem, ale drugie miejsce to wielka niespodzianka!
Zdj.: Depositphotos.com

Ta zmiana w rankingu pokazuje jak na dłoni zmieniające się preferencje konsumentów i dynamiczny charakter branży napojów. Nic nie jest dane raz na zawsze i Pepsi właśnie się o tym boleśnie przekonało!

PROCENTOWY PODZIAŁ RYNKU

Coca-Cola utrzymuje pozycję lidera z 19,2% udziałem w rynku, podczas gdy udział Dr Pepper w rynku osiągnął 8,3%, wyprzedzając Pepsi o niewielki margines.

Inne napoje należące do Coca-Coli, Sprite i Diet Coke, plasują się tuż za nimi z udziałami odpowiednio 8,1% i 7,8%.

Strategiczny marketing i innowacje produktowe Dr Pepper przyczyniły się do jej wzrostu. Uznając swoją tożsamość jako pikantną alternatywę dla tradycyjnej coli, marka wykorzystała trend konsumentów poszukujących “pikantnych” smaków.

Aby trafić w gusta, trzeba śledzić… social media!

Zdj.: depositphotos.com
granie w gry komputerowe
Social media dużo mówią o upodobaniach konsumenckich!

Wprowadzenie nowych smaków, takich jak Dr Pepper Strawberries & Cream i Dr Pepper Creamy Coconut, zainspirowanych trendami w mediach społecznościowych (m.in. na Facebooku), odbiło się szerokim echem wśród konsumentów i przyczyniło się do wzrostu popularności marki.

W przeciwieństwie do tego, Pepsi wydaje się odwracać uwagę od swojego flagowego napoju gazowanego, stawiając na linie o zerowej zawartości cukru, a nie na klasyczną formułę Pepsi.

Strata pozycji wicelidera nie oznacza dla Pepsi nic szczególnie złego, jako że stawia na rozbudowę portfolio.

Ta strategiczna zmiana, w połączeniu ze specyficznym biznesem spożywczym, mogła przyczynić się do spadku udziału w rynku klasycznych napojów gazowanych Pepsi.

Konkurencja między tymi gigantami napojów podkreśla ciągłą ewolucję gustów konsumentów i znaczenie innowacji w branży.

Awans Dr Pepper na drugie miejsce nie tylko odzwierciedla jej trwałą atrakcyjność, ale także zdolność do adaptacji i wprowadzania nowych produktów, które przyciągają zainteresowanie opinii publicznej.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.

Opinie
TOP Brokerzy giełdowi
77% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.
Twój kapitał narażony jest na ryzyko
51% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.