Zacznij pisać, a wyniki wyszukiwania pojawią się tutaj...

PLN

McDonald’s kontra inflacja. Znamy plan amerykańskiej legendy na ten rok!

McDonald's stawia na przystępne ceny i ekspansję! Gigant fast-foodów planuje otworzyć 2200 nowych lokali i rewolucjonizuje menu. Czy to przepis na sukces w czasach inflacji?

McDonald’s kontra inflacja. Znamy plan amerykańskiej legendy na ten rok!
Zdj.: depositphotos.com

W obliczu rosnącej inflacji, McDonald’s (MCD) koncentruje się na strategii wartościowych posiłków, zamierzając walczyć z konkurencją ceną.

Spółka wykorzystuje swoją skalę działania i model franczyzowy, aby utrzymać przewagę w trudnym otoczeniu ekonomicznym.

W Stanach firma zmaga się z Chiptole (CMG) i Texas Roadhouse (TXRH).

Inwestuj w akcje kultowych firm!

74% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne.

Tysiące nowych złotych łuków na horyzoncie

Mimo faktu, że inflacja skutecznie wydrenowała kieszenie klientów, McDonald’s wyda imponującą kwotę ponad 3 miliardów dolarów na ekspansję w 2025 roku:

  • planowane jest otwarcie 2200 nowych restauracji na całym świecie, z czego prawie połowa powstanie w Chinach;
  • ta ekspansja ma przyczynić się do wzrostu liczby lokali o ponad 4%, wzmacniając globalną obecność marki.

Klient jest tymczasem wymagający i, jak pokazuje afera z Chipotle, potrafi skarżyć się na zbyt skromne porcje serwowane w restauracjach.

Wszystko drożeje, ale nie w McDonaldzie!

Aby zaradzić inflacji konsumenckiej, firma wprowadziła platformę McValue w USA oraz atrakcyjne cenowo zestawy na rynkach międzynarodowych.

Inicjatywy takie jak Happy Meal za 4 euro oraz Meal Deal za 5 dolarów znacząco zwiększyły średnią wartość zamówień.

Program Best Burger, który ma objąć wszystkie rynki, ma zaś na celu dalsze podnoszenie jakości oferty. Czy okaże się to katalizatorem wzrostu kursu akcji?

Akcje McDonald’s pozostają w konsolidacji

Ładowanie
Ładowanie
Handluj z XTB! Twój kapitał może być zagrożony

Logo sponsora Kup akcje!

Cyfrowa rewolucja

McDonald’s rozwija też system zamówień cyfrowych i swój własny program lojalnościowy, który może być sukcesem na miarę aplikacji Starbucksa (SBUX).

Spółka dąży przy tym do osiągnięcia imponującej liczby 175 milionów aktywnych członków programu do końca 2025 roku.

Cyfrowa transformacja, wraz z koncentracją na wartościowym menu, pozycjonuje McDonald’s jako silnego gracza w przyszłości gastronomii.

Podobał Ci się ten artykuł?
0
0

Autor

Na rynkach giełdowych inwestuję już ponad 12 lat. Od 5 lat interesuję się również kryptowalutami. Na codzień pracuję w sektorze finansowym, więc mam bieżące rozeznanie w świecie gospodarki i ekonomii. Cenię przede wszystkim solidną analizę fundamentalną przedsiębiorstw oraz inwestowanie długoterminowe.

Czytaj więcej

Udostępnij ten artykuł

Może Cię zainteresować

Dyskusja (0 komentarzy)

Dołącz do dyskusji

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Zaloguj się i bądź pierwszy! Opublikuj swoje przemyślenia i rozpocznij dyskusję.